Robåde & kajakker

Roning i inriggere,outriggere og kajakker

I Kollund Roklub kan vi tilbyde følgende former for roning. Ingen kursus for nye i 2024 pgra stormflodsskader

Inriggere (turbåde) og outriggere

I Kollund Roklub dyrker vi hovedsageligt motionsroning for børn og voksne. På vore faste roaftener tirsdag og torsdag aften foregår roningen i i to- og fire-årers inriggere på Flensborg fjord, hvor det sociale har stor betydning - tirsdag aften serveres der altid kaffe og kage efter roningen. Herudover kan alle medlemmer indbyrdes arrangere kortere eller længere ture med de nødvendige uddannede styrmænd.
Klubben råder også over et antal outriggere (de smalle du ser i fjernsynet).

Klubben er medlem af DFfR (Dansk forening for rosport)

Kajakroning
Kajakroning er igennem de sidste 5-6 år blevet mere og mere populært i Kollund Roklub. Klubben har
derfor også investeret kraftigt i nye kajakker for at kunne efterkomme efterspørgslen. Medlemmer har været
på instruktørkursus, og hvert forår gennemføres der kajakkursus for nye medlemmer, så de opnår kajakbeviset i løbet af den første sæson.

Om man mest er til kajak den ene dag og roning i in- eller outriggere en anden dag, er helt op til én selv. De 2 former for roning er ikke skarpt opdelt i klubben, så en kombination er altid muligt. For kajak er vinterroning også muligt, såfremt man opfylder bestemmelserne i.h.t. vort kajakreglement.

Klubben er medlem af DGI.

Prisen pr. sæson er kr. 850